FOTOGRAF

DRUKARZ OFFSETOWY

OPERATOR PROCESÓW INTROLIGATORSKICH

TECHNIK FOTOGRAFII I MULTIMEDIÓW

TECHNIK GRAFIKI I POLIGRAFII CYFROWEJ

TECHNIK PROCESÓW INTROLIGATORSKICH

Informacje dla rodziców

Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży

Od 1 marca 2020 roku Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, prowadzony od 11 lat przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, będzie działał całą dobę. Linia uzupełnia istotną lukę w polskim systemie pomocy dzieciom, które nie mają dostępu do profesjonalnej opieki w swoim otoczeniu. Dzwoniąc pod 116 111 młodzi ludzie znajdą wsparcie przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

https://zspm.ovh/wp-content/uploads/2020/03/116-300x200.jpg 300w, https://zspm.ovh/wp-content/uploads/2020/03/116-768x512.jpg 768w, https://zspm.ovh/wp-content/uploads/2020/03/116-1024x682.jpg 1024w" sizes="(max-width: 1280px) 100vw, 1280px" width="1280" height="853">

Informacja o nowej możliwości składania wniosków do kształcenia specjalnego

Informujemy, że na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) została uruchomiona usługa EK-16 (wydawanie skierowań do kształcenia specjalnego w przedszkolu integracyjnym, z oddziałami integracyjnymi, specjalnym,
z oddziałami specjalnymi, w szkole integracyjnej, z oddziałami integracyjnymi,  specjalnej,
w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym, w młodzieżowym ośrodku socjoterapii). Rodzice/opiekunowie dziecka mogą za pośrednictwem ww. platformy składać wnioski
o skierowanie do kształcenia specjalnego.

Problemy psychiczne nastolatków

Drodzy rodzice, obserwujemy wśród naszych uczniów zwiększającą się liczbę problemów psychicznych. Do najczęstszych należą:

  • zaburzenia lękowo- depresyjne, w tym nerwice, fobia szkolna,
  • samookaleczanie się,
  • myśli samobójcze,
  • zaburzenia odżywiania.

Kiedy nastolatek bezwzględnie potrzebuje pomocy?

– niepowodzenia szkolne ( wyraźne pogorszenie się wyników w nauce, opuszczanie szkoły, trudności z koncentracją uwagi, pogorszenie możliwości uczenia się), – uporczywe dolegliwości somatyczne, bardzo często prowadzące do prowadzenia licznych i dokładnych badań medycznych, w wyniku których nie udaje się znaleźć organicznych przyczyn tych objawów, np.: bóle brzucha, nudności, wymioty, biegunki, bóle głowy, kołatania serca, duszność, częste zasłabnięcia lub omdlenia, – ciągłe zmęczenie, szczególnie, gdy trwa dłużej tj. ponad dwa tygodnie,

– zmiany nawyków dotyczących snu,

– podwyższony nastrój, gniew, smutek, irytacja, drażliwość, nieprzewidywalność reakcji,

– zaprzestanie dbania o wygląd i higienę osobistą,

– wyraźne ograniczenie czasu spędzanego z przyjaciółmi i rodziną,

– samookaleczanie się.

Co należy zrobić?

– dostrzec w/w symptomy u dziecka, nazwać je i o nich porozmawiać,

– starać się je zrozumieć- to pierwszy krok, aby pomóc dziecku,

– umówić dziecko do psychologa, terapeuty.

Czego nie należy robić!

– mówić „ weź się w garść”, bagatelizować problem,

– mówić to lenistwo, pewnie nie chcesz iść do szkoły, chcesz się wymigać od obowiązków, nauki,

– udawać, że nic się nie dzieje, nie dostrzegać problemu.

Na stronie szkolnej w zakładce Dla uczniów, znajdziecie Państwo listę instytucji świadczących pomoc „Pomoc w sytuacjach trudnych”. Można również w tej sprawie skontaktować się pedagogiem, porozmawiać z wychowawcą klasy.

Zachęcamy Państwa do obejrzenia filmu.

Drodzy Rodzice!

Od kilku lat w naszej szkole w okresie świątecznym organizowana jest akcja Świąteczna Paczka. Jej celem jest pomoc, wsparcie i po prostu ludzki gest okazany rodzinom czy pojedynczym uczniom z naszej szkoły. Z przyniesionych produktów spożywczych, kosmetyków, chemii gospodarczej tworzymy paczki, które przekazywane są potrzebującym. Akcja organizowana jest z zachowaniem dyskrecji i pełną anonimowością odbiorców. Gorąco zachęcamy, abyście poprzez Wasze dzieci lub  indywidualnie włączyli się do niej. Może wiecie o kimś, kto z naszej szkoły potrzebuje takiego wsparcia, może sami jesteście w takiej sytuacji? Jeśli tak, można to zgłosić wychowawcy Waszego dziecka lub bezpośrednio do pedagoga szkolnego. Akcja trwa do 16 grudnia.
Gorąco zachęcamy do włączenia się!

PUNKT KONSULTACYJNY – bezpłatne porady dla osób z problemem uzależnień oraz ich bliskich

Zapraszamy wszystkie osoby, które zastanawiają się nad tym, czy dotyczy je problem uzależnień, mają wątpliwości, czy terapia jest dobrym wyborem, potrzebują wsparcia… stawiają sobie różne pytania. Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo klikając w link: http://www.kctu.pl/aktualnosci/57/punkt-konsultacyjny-bezplatne-porady-dla-osob-z-problemem-uzaleznien-oraz-ich-bliskich

Pomoc Psychologiczno-Pedagogiczna w roku szkolnym 2019/20

Opiekę psychologiczną nad szkołą pełni Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 w Krakowie
Filia os. Złotego Wieku 36, tel 12 647 11 78
Bezpośrednią opiekę pełni psycholog Pani Irena Kohut

Godziny przyjęć:
Poniedziałek: 8-12
Wtorek: 8-12
Środa : 8-11
Czwartek:13-19
Piątek: 15-18
Przyjęcia stron: każda środa godz. 8, każdy piątek godz.17

Równocześnie informuję, że Poradnia nr 4 zmieniała siedzibę!
aktualny adres to: osiedle Kalinowe 18, 31-814 Kraków, tel. 12 644 18 85

Zespoły Orzekające odbywają się w każdą I i II środę miesiąca

Akademia Dorosłości

https://zspm.ovh/wp-content/uploads/2018/10/w1.jpg 465w" sizes="(max-width: 300px) 100vw, 300px" width="300" height="277">

Już po raz piąty w naszej szkole rusza Akademia Dorosłości, która adresowana jest do wszystkich uczniów klas I.
Tematyka zajęć:

  1. Sesja wstępna. Zawarcie kontraktu, integracja.
  2. Skąd się biorą emocje i jak je traktować – jak radzić sobie z przykrymi emocjami oraz wywoływać pozytywne.
  3. Ilu i jakich przyjaciół powinien mieć człowiek – budowanie satysfakcjonujących kontaktów z innymi ludźmi; przyjaźń, koleżeństwo. Wpływ mediów społecznościowych na relacje.
  4. Udany związek nastoletni: atrakcyjność, standardy piękna a samoocena; wyznaczanie granic.
  5. Konflikty między ludźmi; negocjacje.
  6. Asertywność – umiejętności: odmawiania, radzenia sobie z presją grupy, umiejętności alternatywne wobec agresji. Cyberprzemoc.
  7. Co z tą szkołą – nawyki w uczeniu się i myśleniu o nauce, wpływ poziomu inteligencji i przekonań na sukces edukacyjny.
  8. Stres, radzenie sobie ze stresem.
  9. Sukces w życiu a samoocena; co jest ważne dla mnie, dla innych ludzi (normy i wartości).
  10. Dlaczego jedni młodzi ludzie dobrze sobie radzą a inni nie – mechanizm powstawania trudności. Rozwiewanie mitów i błędnych przekonań na temat używek, profilaktyka uzależnień behawioralnych, depresji. Podstawowe informacje na temat pomocy psychologicznej (mity; miejsca gdzie można uzyskać pomoc).

Informacje praktyczne:

  • Warsztaty są zaplanowane dla 12-15 osób, ze względów organizacyjnych ( możliwości czasowe psychologa, który prowadzi zajęcia) spotkania odbywają są w czasie zajęć w poniedziałki, środy lub czwartki ( godziny będą zmieniane tak, aby młodzież nie traciła tych samych lekcji),
  • spotkania odbywają się raz w tygodniu, trwają 3 godziny, Wymagane są zgody zarówno uczestników, jak i ich rodziców na udział w zajęciach,
  • zajęcia prowadzone są metodą warsztatową przez psychologa Filipa Zmysłowskiego z Fundacji Praesterno.

Zespół Szkół Poligraficzno-Medialnych
im. Zenona Klemensiewicza