Ułatwienia dostępu

Skip to main content
FOTOGRAF

FOTOGRAF

DRUKARZ OFFSETOWY

DRUKARZ OFFSETOWY

OPERATOR PROCESÓW INTROLIGATORSKICH

OPERATOR PROCESÓW INTROLIGATORSKICH

 TECHNIK FOTOGRAFII I MULTIMEDIÓW

TECHNIK FOTOGRAFII I MULTIMEDIÓW

TECHNIK GRAFIKI I POLIGRAFII CYFROWEJ

TECHNIK GRAFIKI I POLIGRAFII CYFROWEJ

TECHNIK PROCESÓW INTROLIGATORSKICH

TECHNIK PROCESÓW INTROLIGATORSKICH

TECHNIK REKLAMY

TECHNIK REKLAMY

Międzynarodowy Konkurs Graficzny - Kapsuła Czasu

Kapsuła czasu, czyli rzecz, miejsce, pomieszczenie, pojemnik w którym przechowywane są różne, ważne przedmioty, wiadomości, informacje - oczywiście jako forma ,,przesyłki” dla przyszłych pokoleń. Teoretycznie bardzo prosta definicja, bo czas jest miarą zmian. Jeżeli coś się wydarzyło-oznacza, że czas musiał upłynąć, a więc wszystko przeminęło.

Taką prawdę wpajano ludzkości od czasów biblijnych, symbolizując ją wanitatywnymi symbolami klepsydry, czaszki, więdnących kwiatów, zepsutych owoców itp. Jednak natura ludzka jest przewrotna i człowiek zawsze pragnął ,,zatrzymać chwilę”, dla siebie lub dla potomności. Tylko jak zatrzymać czas, sprawić, aby to, co jest teoretycznym vanitas (,,marnością”) życia doczesnego, stało się wieczne i zrozumiałe dla przyszłych pokoleń?

Współczesny świat rządzi się prawami, które chcą wyprzedzić czas. Świadczą o tym wiadomości umieszczane w mediach społecznościowych; szybkie relacje, posty, informacje, z czytaniem których nie nadążamy. Ich efemeryczność sprawia, że niewiele zapamiętujemy, mamy problem , z zakodowaniem tego, co ważne tu i teraz, a co dopiero zachowaniem dla przyszłości. W jaki sposób młody człowiek dzisiaj może ,,przechować teraźniejszość’, zakodować ją poprzez symbole , dokonać swoistego ,,powrotu do przyszłości” pomysłowym wehikułem czasu? A przede wszystkim, co jest dzisiaj ważne i godne zapamiętania, zachowania, zatrzymania…?

To zagadnienie i jednocześnie wyzwanie dla tegorocznych uczestników Międzynarodowego Konkursu Graficznego: Co chcą przekazać innym w przyszłości i w jaki sposób?

Niech wasze projekty sprawią, że za wiele lat czytelne będą współczesne znaki czasu. Być może wykreowane przez Was obiekty (dopuszczalne fotomontaże fotograficzne) staną się wyznacznikiem współczesnego designu, czytelnego i uniwersalnego języka przedmiotów użytkowych o ponadczasowym charakterze.

Przed przystąpieniem do realizacji, prosimy zapoznać się z Regulaminem Konkursu i pamiętać o ważnym aspekcie projektu, jakim jest nadanie tytułu i kompozycja w poziomie.

 

Regulamin Międzynarodowego Konkursu Graficznego

 

Postanowienia ogólne

Organizatorem konkursu jest Zespół Szkół Poligraficzno-Medialnych im. Zenona Klemensiewicza w Krakowie wraz z firmami: BBZ Polska, Drukarnią Skleniarz, Wykrojniki.pl, System Druk, Domem Utopii – Międzynarodowym Centrum Empatii oraz Radą Rodziców przy Zespole Szkół Poligraficzno – Medialnych.

Międzynarodowy Konkurs Graficzny jest kierowany do uczniów szkół ponadpodstawowych – techników i liceów w kraju i za granicą.

 

Celem Konkursu jest:

- upowszechnianie i popularyzacja artystycznej fotografii cyfrowej i grafiki reklamowej,

- rozwijanie kreatywności w przygotowaniu projektu,

 

Zasady konkursu

Konkurs polega na stworzeniu projektu na temat „Kapsuła Czasu”.

Laureaci Konkursu zostaną ogłoszeni na stronie szkoły https://zspm.malopolska.pl/ w dn. 17 kwietnia 2023 r.

Uroczystość wręczenia nagród planowana jest na dzień 20 kwietnia 2023 r. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu bądź odwołania uroczystości wręczenia nagród ze względu na sytuację epidemiczną.

Organizator zastrzega sobie prawo do rozesłania nagród pocztą.

 

Karta zgłoszenia znajduje sie w zakładce Uczniowie/ konkursy/ Konkurs Graficzny

Informacja o naszym Konkursie zamieszczona jest  również  na stronie Konkursów Foto.

 

 

Zespół Szkół Poligraficzno-Medialnych im. Zenona Klemensiewicza

os. Tysiąclecia 38, 31-610 Kraków

tel. 12-648-49-03
fax 12-649-91-55 w. 11

e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

MAPKA – Tu jesteśmy

FB