FOTOGRAF

TECHNIK PROCESÓW INTROLIGATORSKICH

Previous Next

„Drużyna Pierścienia” na Turbaczu

W dniach 24-25 września klasa 3BG wyjechała na dwudniową wyprawę pieszą w Gorce. Do pokonania było 33 km oraz zdobycie 3 szczytów. Standardowa zbiórka, wyjazd autokarem i około 9.30 po spotkaniu z przewodnikiem ruszyliśmy w drogę. Początkowo trasa biegła przez zroszone pola i łąki. Po około 30 minutach marszu rozpoczęliśmy podejście w górę. Pierwsze kilometry były ciężkie, ale z każdym kolejnym organizm przyzwyczajał się do wysiłku. Około godziny 13 zdobyliśmy Kudłoń 1274 m n.p.m. następnie marsz w dół i ponownie w górę, aby zdobyć Turbacz. W trakcie wędrówki mogliśmy podziwiać Tatry (Rysy, Gerlach), które widać było dobrze dzięki ładnej i słonecznej pogodzie.

Około godziny 16 pojawiliśmy się na Turbaczu (1315m n.p.m.) Dalszą część dnia spędziliśmy w schronisku PTTK Turbacz, grając w gry planszowe, karty a przede wszystkim odpoczywaliśmy, gdyż po 13 km wędrówki czuliśmy zmęczenie.  We środę do pokonania mieliśmy ponad 20 km. Trasa biegła na wysokości ponad 1100 m n.p.m. Pomimo zmęczenia, tempo  marszu było dużo większe. Około 12.30 po 4 godzinach marszu (około 11km) zameldowaliśmy się na szczycie Gorc (1228m n.p.m.) Pół godziny przerwy na podziwianie widoków i zebranie sił. Następnie kolejne 9km zejścia w dół do miejscowości Szczawa, skąd zabierał nas autobus do Krakowa.
Podsumowując naszą wędrówkę po górach, było ciężko, ale wracamy z uśmiechem na twarzach i satysfakcją, że daliśmy radę. Był to czas, gdy odłożyliśmy telefon do plecaka i staraliśmy się  lepiej poznać, wzajemnie sobie pomóc w trudniejszych momentach trasy... i to nam się udało!